10 000 katter flås levande varje dag


Tusentals katter transporteras till Guandong-provinsen i Kina där de slaktas och äts.

Det uppgav demonstranter som på torsdagen protesterade mot kattslakten i huvudstaden Peking.

-Vi är mycket arga för att katterna flås och tillagas levande. Tidningen Chengdu Business Daily skrev i förra veckan att 10 000 katter äts varje dag i Guandong-provinsen.

Aktivisterna kräver att regeringen slår ned på katthandlare och på de restauranger som serverar kattkött – trots att det inte finns någon lag mot att äta katt i Kina.

 

 

FYFAN jag spyr....men vill ändå uppmärksamma detta! Människor är allt bra grymma ibland =/

De som håller på med sånt här borde kokas levande själva, det står jag för!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lite dubbelmoral ifall du själv äter kött. Så du menar att det är okej att äta gris, ko, häst, höna - men inte något annat djurkött? Varför, för att katter är söta?

Visst är det hemskt att vissa djur (inte bara katter) dödas på ett grymt sätt, men att förbjuda att äta katt? Då får man förbjuda allt annat djurätande också!

2008-12-19 @ 00:05:11
Postat av: elin kindslätt

OKEJ!?? gaaalet att behandla djur på de sättet, och angående de inlägget som är "anonymt" (över mitt) så helt seriöst, äter du svenskt kött så har dom "sten-koll" på hur djuren behandlas, och de är så INGEN dubbel moral i de du skriver, för detta med katterna är SJUKT! flås levande?! vem gör en sån sak? man bör öppna ögonen för sånna här saker så att de stoppas! fruktansvärt irriterad på den "anonyma-personens" inlägg!

2008-12-19 @ 12:03:01
URL: http://elin.kindslatt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var ju icke det min kommentar handlade om, folk borde läsa mer noggrant. Jag försökte få fram fakta utan versaler, utropstecken och andraaa marköööörer i texten - det betyder inte att jag inte tycker det är hemskt. Tycker bara man borde vårda svenska språket lite mer ;)



Det jag försökte få fram - och det kan man också se i min kommentar ovan om man läser den noggrant - är att man inte kan förbjuda kattätande.

Jag nämnde inte någonstans i min kommentar om att andra djur dödas på ett omoraliskt sätt i Sverige. Detta sker på andra ställen runt om i världen men detta uppmärksammas inte. Och då frågade jag mig, varför?



Sedan har ju saken också att göra med religion, ritualer osv. Människor i Asien värnar mer om exempelvis kor medan vi här bryr oss "mer" om husdjur, så som katter, hundar och liknande.

Men det har inte med saken att göra. Oavsett vad man värnar mer om ska slakten av ett djur givetvis gå till på rätt sätt. Så jag förtydligar mig: jag tycker det är hemskt att katterna flås levande men på grund av det tycker jag inte att man ska förbjuda kattätandet. Däremot ska man ändra och förbättra slakten. Men alla länder har inte kommit så långt så som vi här i Sverige gjort.

2008-12-19 @ 14:18:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0