Dyra skolböcker

Som jag nämt tidigare har jag vart på jakt efter böcker till min kurs i företagsekonomi som börjat denna veckan.
Dessa är ju dock slut överallt på internet  ochj i affären pga att en ny utgåva håller på att göras.
Inte smart eftersom att kursen ju börjar NU!

Fick iafall den smarta iden att kolla på blocket.se o det låg några annonser där.
O jus det, där låg det 2 annonser ute som jag mailade på, den ene billigare än den andre.
I affärerna hade böckerna gått på ca 650kr ska jag nämna.

I ena annonsen sålde tjejen båda böckerna för 350kr. I andra kostade basboken 180kr,
lösningsboken hade han inte.
180kr är superbilligt för boken eftersom just den mellan 379-400kr att köpa ny.
Bestämde mej för att ta det senare alternativet eftersom det var så billigt, och se
om jag kanske klarade mej med endast den boken. "YES vilket klipp!"
Hade dock inte tid att hämta den just denna dagen.

Historian är inte slut här....
Igår logga jag av en händelse in på blocket igen och fick se en ny annons från en tjej i samma stad.
Där sålde hon BÅDA böckerna för 100kr/st alltså 200kr sammanlagt!
Gissa om jag slog till där istället =)


Alltså kan man säga att jag tjänade 450kr igår HAHA =)
Boven i dramat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0