TIPS! Hemmagjorda ansiktsmasker

Ansiktsmask för dej med normal hy
Du behöver:
1 msk Havregryn
1 msk fint rivet apelsinskal                                                   
1 msk mald mandel
1/2 dl naturell yoghurt

Gör så här:
Blanda de torra ingredienserna. Tillsätt yoghurten och rör ihop till en gryning massa. Fukta ansiktet och lägg på masken. Massera in ordentligt med cirkelformade rörelser. Sköj av

Ansiktsmask  för dig med fet hy
Denna mask är till för dig med fet och oren hy. Den renar på djupet och drar ihop porerna.
Du behöver:                                                                                                                
2 dl havremjöl
2 äggvitor
3 msk färskpressad citronsaft
2 msk mandelolja
vatten

Gör så här:
Rör samman mjöl och äggvita i en kastrull som du sakta värmer upp på spisen. Blanda i de övriga ingredienserna. Applicera masken när den blivit ljummenSe till att det inte blir för varmt, då kan du bränna dig. Låt masken verka i ca 10 min. Skölj av med vatten.

ska testa så fort jag får lite tid över =)

image762

Kommentarer
Postat av: Kajsa

ska jag också testa! alltid skönt med en ansiktsmask =)

2008-05-06 @ 19:30:26
URL: http://kajsaholm.blogg.se
Postat av: Linnea

Bra tips!
Ha det bra! =)

2008-05-06 @ 19:48:18
URL: http://mydaytoday.blogg.se
Postat av: Storasyster

Bra tips! Jag har några fler tips på min blogg, även exempelvis skrubb och peeling som man kan göra hemma :-D

2008-05-17 @ 18:06:46
URL: http://www.storasyster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0