Cabbrunda & Ikea

Idag har jag vart på cabbrunda med Jennie & Adam.
Blev först en sväng ut till Skärhamn på Tjörn.
Riktigt fint sommarväder där faktikst så blev självklart nercabbat där, härligt!
Så gick vi en sväng på Nordiska Akvarellmuseet och
tittade på Elsa Beskows orginalmålningar,
nivet sagotanten som skrivit bla. Tant brun,tant grön & tant gredelin samt Putte i blåbersskogen mm.
Faktikst ganska intressant så nu väcktes mitt intresse för att måla till liv igen.
Kanske får ta tag i det till hösten o börja så smått igen.

Därefter bar det av vidare till Ikea.
Behövde egentligen inget spcellt, men blev en del små fynd samt ett par saker jag kom på att jag behövde under tiden.


En söt lampa som jag suktat länge efter till köket, 2 st skålar på rea,
1 st slickepott, 1st burk som jag ska ha mjöl i samt 1 m tyg jag ska sy upp
till en hylla i köket.


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ja, den ska jag mysa lite i i höst:) ville också ha den lampan från Ikea men Blerand var inte lika positiv till den. Vi får se baksmällan eller vad den hette:) tänkte fråga dig också om du har kvar psykologiboken? Kram

2009-08-11 @ 19:56:16
URL: http://klackklack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0