Gråt inte över spillt blod

Idag har jag som jag skrivit i tidigare inlägg vart och lämnat blod.
Det gick INTE vägen denna gången heller!

Idag lyckades jag allt hålla mej på benen iafall men det blev ingen god gärning iform av att
ge sjukhuset en påse blod. Nej idag ville blodet inte komma ut haha.
Sköterskan började med att sätta nålen i högerarmen som vanligt, allt gick bra o så
ända tills hon hoppa till o sa lite halvhögt "OJ nu perforerade jag ditt kärl"
Jippi
tänklte jag, för det lät ju inte så bra.
Hon fortsatte "ojoj, nu får du vara beredd på ett REJÄLT blåmärke här"
Jippi tänkte jag igen.

Hon blev ganska stressad över detta så jag sa glatt att "testa du andra armen o se om det går där."
Hon satte in nålen i nästa arm och allt verkade gå fint, förutom att det gjorde lite ont just vid nålen.
När jag nämde det blev hon så uppstressad så jag slätade snabbt över det o sa att det gick bra. (snäll passient)
Blodet rann fint ända tills aparaten började pipa och indikera på att blodflödet var lågt.
OJOJ nu blev hon riktigt stressad och tillslut sa hon att "tyvär jag måste nog avbryta här för du har för dåligt flöde"
Jippi tänkte jag IGEN. Men det var ju inget o göra åt.
Det blev ingen god gärning idag, men en mugg fick jag iafall med mej hem plus ett bandage runt varje arm =)

För övrigt stod det att dom är i akut behöv av 1000 nya blodgivare, så det är bara att anmäla sig! =)



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Usch... Jag skulle gärna göra det. Det är bara det att jag nästan svimmar när jag läser om det här.

2009-08-28 @ 10:43:05
URL: http://klackklack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0