Nej tack till dun!

Såg som många andra Kalla faktas program i söndags om hur änderna behandlas då
deras dun skall tas till vara på.
Det var nog något av det hemskaste jag sett!
Helt ärligt så rann tårarna och jag klarade egentligen inte att titta på det,
MEN det är sånna här program som får en att vakna till!
Jag hade inte en aning om att det var såhär det gick till runt om i världen!
Jag tycker det är underbart att flera stora företag, tex IKEA och Åhlens, nu helt har bojkottat dun i sitt sortiment efter
Kalla faktas gransking.
Nått måste göras och nu när Sverige har vaknat kanske en början till förändring har startat.
Man får alltid hoppas på det iafall....

Jag kommer i vilket fall ALDRIG mer köpa en dunprodukt och jag hoppas att fler tar efter!
Det duntäcke jag har nu känns inte lika skönt längre....
Nä usch jag mår illa när jag tänker på det =S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0