Vardagslyx - hemmaspa

Känner du dej trött o sliten?
Då har jag det bästa knepet för att komma på topp igen- ditt eget hemmaspa

Tänkte tipsa om lite produkter jag brukar använda, och då speciellt om en produkt jag testade för första gången idag, men det kommer här lite längre ned.



Hår:
Håret är nått av det viktigaste man ska sköta om på sin kropp, enligt mej. Därför är det viktigt att återfukta det genom att MINST en gång i veckan göra en hårinpackning. Gör helst ordentligt genom att packa in håret i en varm handuk i ca 30 min för maximal effekt. Glöm inte att avsluta med balsam för att stänga hårstråna och därmed bevara fukten. Ditt hår blir silkeslent, glansigt och vackert! Låt gärna håret lufttorka en gång i veckan om du annars använder dig av hårblås.

Ansikte: Precis som för håret så är det viktigt att minst en gång i veckan ta sig tid för sitt ansikte. Jag använder mig av en kemisk peeling (se bild) från "comfort zoon". En vanlig peeling med små korn, rispar upp ansiktet, medans en kemisk peeling avlägsnar de döda hudcellerna på ett mer skonsamt sätt. Lägg på peelingen antingen innan duschen eller efteråt och låt verka i 10 minuter. Anisktet känns let och fräscht igen. Torka av ansiktet med ett ansiktsvatten på en bomullstuss. Porerna öppnas upp och din ansiktskräm kan då lättare tränga in i skinnet. Använd ALDRIG ett ansiktsvatten med alkohol i.

Kroppen: Nu ska jag presentera mitt stora fynd för er. Purify- body scrub (se bild). En body scrub som både ser ut och känns som socker. Finns det nått lyxigare man kan göra än att smörja in sig i socker? Nej tror inte det va =)
En härlig känsla då man först peelar kroppen med dessa små "sockerkorn" som däefter smälter och lägger sig som en glansig, fuktig olja utanpå huden. Skönt att massera kroppen med oljan med. Sen sköljer man av kroppen och känslan av att hela kroppen har blivit återfuktad och silkeslen stannar kvar även när man torkat sig. UNDERBART! Någon lotion behövdes absolut inte efter denna kur. Om man ändå vill lyxa till det lite extra kan jag rekomendera att smörja in armarna med ett body butter som doftar blåbär (se bild). Riktigt fräsch doft!


Lycka till med spaandet =)

Kommentarer
Postat av: Anna

svar : hehehe den luktar sååå gott asso :)

2009-01-09 @ 15:50:56
URL: http://pannas.blogg.se/
Postat av: frida

åh vilken jättefin blogg du har =)

2009-01-09 @ 17:32:36
URL: http://itisfrida.blogg.se/
Postat av: Olessia

härliga tips :D

2009-01-10 @ 16:57:13
URL: http://nenno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0