Melodifestivalens regler

"Reglerna är dock glasklara: de bidrag som fortfarande är med i tävlingen 

får inte spelas offentligt eller säljas innan den fjärde delfinalen är avgjord."

 

Tror att ganska många personer ute i landet inte har uppfattat dessa regler då jag

på senaste tiden har jag  hört flera av de vinnande bidragen spelats offentligt.

Ex: Alcazar spelas för fullt på ett pass på Friskis&svettis, alla diggar me och tycker den är skitbra.

Samma låt hörde jag spelas på en bensinmack.

Man kan även se många va bidragen på youtube. Detta har inte gått tidigare då svt har stoppat det, men

i lördags gick det helt plötsligt att titta på klippen, mycket märkligt.

Så nu är det bara att hoppas på att ingen i Svt upptäcker detta och diskar någon av de bra låtarna!



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Hej ! Läs gärna mitt tänkvärda inlägg om vad det är för fel på folk. Vad ska man göra åt saker som händer i samhället? Kan man verkligen lära sig av andras misstag? Lite av mina funderingar finns på min blogg!

2009-03-03 @ 21:02:49
URL: http://metrobloggen.se/Viva
Postat av: c

Du har riktig koll på det här ju=)

2009-03-04 @ 00:22:23
URL: http://klackklack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0